Quick Trip: Троянски Балкан

Snapseed 19.jpg

Здравейте,

Вчера се върнах от едно наистина красиво място - Троянския Балкан, за което нямах търпение да ви разкажа в подробности. Много от вас ми писаха с въпроса "Къде си намира този водопад" и се радвам, че успях да ви заинтригувам. Освен за водопада ще ви споделя за екоселището, в което се настанихме и походът до Козята стена.

Идеята да пътуваме именно до Троянския Балкан се роди спонтанно, след като прочетох повече за вилно селище "Азарея", намиращо се в Горно Трапе (на 6км от гр. Троян). За отрицателно време решихме да резервираме две нощувки именно през седмицата, когато има по-малко хора. Лично аз предпочитам по-спокойни почивки, които не са свързани с много "врява" и суматоха. Уцелихме и спокойствието и прекрасното време.

Snapseed 12.jpg

Пътят до Азарея от София ни отне около 2 часа и 30минути, без да бързаме. Пристигнахме в 1 часа, а на вратата ни посрещна една мила бабка, която ни обясни повече за къщичките и мястото. Ние бяхме настанени в къщичка Светлина, която е очарователна - разполага с кухненски бокс и дневна, както и столчета и маса, които изнасяхме на терасата, за да се храним навън. На втория етаж се намира спалнята, от която се виждат прекрасни гледки към планината и другите къщички, а на самия таван е нарисувана  мандала.

Къщичка "Светлина"

Това, с което  Азарея (Азарея на езика на траките е наименованието на съзвездието “Голямата мечка”) ми стана безкрайно интересно, са пирамидалните форми на къщичките, които са точно 6 на брой и се построени от съвременни материали с научно доказани теории за екологосъобразен начин на живот. На централната площадка има контурна дървена пирамида, в която може да се седи, почива и медитира, а според мястото, на което си седнал можеш да влиаеш на различни части от тялото си. Азарея разполага с просторна градина, където се отглеждат био зеленчуци. Има специално обособени места за различни практики, за рефлексотерапия и закътано барбекю. Цялото селище е проектирано по фън шуй с помоща на специалисти в областта. Като добавка всички хора, с които си съседствахме там бяха супер спокойни, мили и усмихнати!

Градината

Дървената пирамида на централната площадка

След като се настанихме, побързахме да посетим водопад "Скока", за който бяхме разбрали от интернет. Облякохме си бански, взехме кърпи и малко храна, готови за "планински плаж" , защото знаехме, че водопадът е подходящ за къпане, пък и самото му име говори за екстремно преживяване. Пътят ни отне около 30 минути с кола, като се стига до самото място - няма допълнителен преход. "Скокът" се намира в с. Калейца на 9км от гр. Горно Трапе. Стига се лесно, защото навсякъде има табели обозначаващи мястото. Оставихме колата на малкото паркингче и поехме към самия водопад. За наша голяма изненда (делничен ден, следобедно време) там вече имаше шумна компания. Самият водопад е изключително красив, като скалите около него са направили перфектното място за скокове. Достатъчно дълбоко е, за да се скача и от по-високо. Водата беше хладна, но не прекалено студена. Имаше места, на които можеше да се излегнеш на силното слънце. С две думи беше рай.

Snapseed 18.jpg

Макар първоначално да не ми се понрави фактът, че има  други хора, бързо разбрахме повече за това от къде и как да скачаме, именно от тях. След като си отидоха, имахме възможността да се насладим на спокойствието на това невероятно място и тишината. Аз скочих няколко пъти и адреналина е неописуем!

*Съвети: Ако планирате да го посетите, не се изненадвайте от наличието на хора, дори през седмицата. Мястото е познато в района и идват хора не само, за да поплуват, но да му се порадват отстрани. Сутрин водата е по-студена, но пък имате гаранция, че ще останте сами за по-дълго. Следобед става по-топло и по-населено. Нека това да не ви спира, защото има място за всички, а "Скокът" определено си заслужава.

Snapseed 15.jpg

На следващия ден избрахме преход до връх Козя стена ( до х. Козя стена + 1 час). За целта стигнахме до Беклемето в най-високата му точка, оставихме колата на обособения паркинг, поинтересувахме се за цвета на маркировката, която трябва да следваме ( има добре описана информация на самия паркинг) и тръгнахме на път.

Snapseed 3.jpg

*Съвети: Преди да поемете по този преход се уверете за метерологичните условия. Върви се само на открито и е високо, което означава, че не е удачно при дъжд или силен вятър да избирате този маршрут. Заредете се с вода, никъде по пътя няма. Можете да срещнете стада коне или крави.

Преходът беше приятен и живописен, навсякъде се откриваше панорамна гледка, която ни зареждаше. Пътят е ясно обозначен, не е труден или прекалено стръмен, освен разбира се до самия връх. Натъкнахме се на стадо коне и няколко малки кончета, които бяха плашливи. Въпреки това се приближихме достатъчно, за да ги снимаме отблизо. Денят беше топъл, но малко ветровит. Избрахме да стигнем до върха Козя стена, а не до по-далечната хижа само, защото тръгнахме късно. Въпреки това с удоволствие бих направила преход до хижата и обратно или до х. Ехо!

Snapseed 21.jpg

В последния ден от краткото си пътуване, решихме (разбираемо) да се върнем на водопада и да прекраме още малко време там, както и да скачаме колкото ни душа иска. Беше невероятно! Препоръчвам ви всичко, което ви разках и се надявам постът и да ви е бил от полза.